Knöl under penis!
17.02.2019
Jag har nydlligen lagt märke till en knöl som jag har fått under penisen den sitter i mitten av penisen precis ovanför roten mellan pungen och penisen. Och den sitter inte på penisen utan precis under huden. Knölen är ungefär lika stor som en ärta och är hård och gör ont om man klämmer på den. Färgen på knölen är bara vanlig hud färg. Jag har provat att klämma lite på knölen och det har kommit ut någon vit aktivt vätska antar att detta är var.
Vill hälst inte gå till doctorn med detta om möjligt Apa123

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.02.2019
Hej.
Min gissning är att det är en helt "vanlig" finne eller en inflammerad talgkörtel. Dessa kan uppkomma egentligen var som helst på kroppen men de känns alltid lite extra allvarliga då de dyker upp vid könet.
Försök undvika att klämma på knölen, utan håll området torrt och rent och följ med den ett tag. Jag tror att den kommer att försvinna av sig själv inom den närmaste veckan. Skulle den inte göra det så kan du ta kontakt med en ungdomsmottagning och be dem om råd.
Kram
Tessi