Knöllar på förhuden
23.08.2018
Hej
jag har for typ 4-5 knölar på förhuden dom gör ej ont eller kliar dom är bara där så hundra bra vad det kan vara och vad man ska göra för att få bort dom. Lukas

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.08.2018
Hej,
Jag tror inte att du behöver oroa dig över knölarna på din förhud. Det är svårt att veta exakt vad det handlar om då jag inte vet hur de ser ut, men de alldra flesta knölar man får på penisen är talgkörtlar - och de skall finnas där. Anledningen till att de syns så bra är att det inte finns något underhudsfett på penisen.
Du kan börja med att bara följa med situationen. Håll penisen ren och tvätta den varje dag med vanligt vatten. Det är helt möjligt att det bara är vanliga finnar också. Finnar kan dyka upp precis var som helst på kroppen och de försvinner av sig själv.
Om knölarna ändå inte skulle kännas "normala" utan fortsätta oroa dig så kan du besöka en ungdomsmottagning och ta upp saken med dem som jobbar där. Men i mina öron låter det helt normalt.
Kram
Tessi