Kondom,runka
29.11.2015
Var kan man köpa kondomer här i staden skulle vela runka med en och pröva sätta på den men vill int gå in till prisma typ och köpa där eller nån annan stor butik så var kan man få tag på dom lite mer diskret? Er

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2015
Hej.
Kondomer kan du köpa i nästan alla butiker, kiosker, bensinstationer eller apotek. Men i kiosker och bensinstationer har de ibland dem bakom kassan, så då är det kasnke trots allt lättast om man handlar dem på prisma/citymarket/sale/siwa eller nån annan butik där man bara får sätta dem i korgen tillsammans med några andra varor så att de inte syns så bra. Det är nog bara du själv som tycker att det är jobbigt, personalen i butiken bryr sig nog inte så mycket om vad du handlar så länge du betalar för varorna. Och det är ju ingen åldersgräns på att handla kondomer.
Så tycker jag att det är jättebra att du vill testa trä på en kondom och öva lite på egen hand med kondom innan "det gäller". Det borde alla göra. Så är det mindre fumligt sen då man skall lägga på en för att ha sex.
Jag håller tummarna!
Tessi