Ollonet syns
10.10.2018
Hej, jag har förstått att mina kompisar har så att förhuden täcker största delen av ollonet och typ sitter fast men min förhud är under ollonet så att hela ollonet syns. Som om kuken växt men inte förhuden Linus

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.10.2018
Hej.
Precis som att alla ser olika ut i ansiktet så ser alla kön olika ut, men det finns ändå ungefär samma delar och inget är mer "rätt" eller "fel" än någonting annat.
Det finns killar med mycket förhud, och killar med lite förhud. Det är inget "fel", utan helt enkelt så du ser ut. Det är antagligen inte ett "problem" att du har lite förhud, det finns för- och nackdelar med allting. På många håll i världen omskär man killar så att de inte har nån förhud alls. Fördelen är att området är lättare att hålla rent och att man inte drabbas lika lätt av infektioner - nackdelen kan vara att man har lite mindre känsel i ollonet än killar med förhud. Det kan också vara bra att tänka på att använda glidmedel då du runkar för att inte huden på ollonet skall bli irriterad. Men det känner du nog bäst själv.
Gör inte ett problem av saken om det inte är det.
Kram
Tessi