Onani
02.09.2022
Jag runkade för några timmar sedan och kände att jag ville höra det nu igen, men då kändes, speciellt ollonet, men hela kuken egentligen, väldigt ”känslig” eller hur man ska säga när man började runka. Vad beror det på? Ska man avstå från att runka ? Runka

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.09.2022
Hej,
Det är inte ovanligt och inte speciellt konstigt att ollonet/penisen känns öm om man onanerar med kortare intervaller. Dels kan det ju bero på friktionen (om man har hållit på länge eller hårt) men det kan också bero på att vävnaderna ännu är påverkade sedan förra gången de var blodfyllda. Det är inte farligt och det betyder inte att någonting skulle vara fel. Det du kan göra för att undvika "skavsår" som uppstår av friktion är att använda något glidmedel då du onanerar.
Låter inte oroväckande.
Hälsningar
Tessi