Onani fråga
10.05.2022
Hej jag är just nu förkyld, har nån influensa. Men känner att jag vill runka. Kan man använda sitt saliv som glidmedel trots att man är förkyld för att runket ska gå bättre? Skadar det nått? Finns det annars för eller nackdelar med att onanera när man är sjuk? Tim

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.05.2022
Hej,
Ditt eget saliv kan du nog använda ändå i detta fall. Den smitta som orsakar din influensa finns redan i din kropp så det är ingenting du behöver oroa dig över. Annars kan du använda någon oparfymerad olja som du hittar hemma.
Det finns ingenting som hindrar att du onanerar fast du är sjuk så länge du känner dig tillräckligt pigg för att göra det. Om du känner att du är sugen på det så gissar jag att du är i tillräckligt gott skick för att också göra det. Jag tror med andra ord inte att det är någonting som kommer att förhindra eller fördröja ditt tillfrisknande, men det kanske gör det lite roligare att ligga hemma.
Kram,
Tessi