Ont efter att jag böjde penisen neråt
19.01.2020
Hej!
När jag onanerade senast så böjde jag kuken neråt genom att lägga tummen på mitt erigerade ollon. Det kom en stickande smärta typ från basen/roten, den delen av penisen som är inuti kroppen, precis i början av penisen typ. Låt säga att en penis som är 90 grader vid stånd står rakt ut. Då står min penis vanligtvis i cirka 110 grader. Den är väldigt svår att böja men jag böjde den lätt neråt för att stretcha liksom så att den är lite mer rörlig. Jag böjde den till cirka 75 grader och då stack det till som fan. Det har hänt innan när jag haft sex och pga av att jag är relativt lång jämfört med min tjej måste böja den neråt i vissa ställningar. Jag undrar bara om detta är farligt och varför det gör ont. Har ju läst att man kan bryta penisen och att den kan bli deformad om den råkar ut för trauman (som att böja den). Kan det vara så att muskelaturen i min bäcken är spänd vilket gör det svårt att böja ståndet neråt? Jag bifogade ett par bilder där jag ringat in vart det gör ont.
Grabben

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.01.2020
Hej,
Jag tror inte att du behöver oroa dig, det du skriver låter inte oroväckande. Då penisen är hård så är det helt enkelt inte tänkt att man skall kunna stretcha så himla mycket med den, och det tillför egentligen ingenting att göra det (du skall inte tro på allt du läser på nätet).  Du behöver inte "träna" din penis.
Smärta är en av de viktigaste signalerna vi har i kroppen. Smärta betyder därför inte alltid att det är katastrof - utan kan betyda bara att "nu skall du sluta göra det där". Så smärtan du känner då du försöker stretcha din penis i ett läge som inte är naturligt för dig vid stånd är helt enkelt en signal om att du skall sluta med det - just för att det inte skall uppstå problem. Smärtan vid en eventuell penisfraktur kan vara väldigt intensiv, så jag tror inte att det är det du råkat ut för - men om du inte tar smärtsignalen på allvar utan trotsar den så kan det ju leda till problem.
Oroa dig inte. Genom normal användning så kommer du inte att skada din penis, men du behöver inte stretcha eller träna den, den är precis som den ska vara.
Kram
Tessi