Runka
05.07.2019
Hej, jag är kille och jag testade för första gången att runka igår. Jag fick hårt stånd sen när jag runkade lite så sprutade det nån vit sak som liknade vatten men som var vit. Vad är det för något, och varför får jag det. Jag vill inte få det. Jag runkar bara för att det ska kännas skönt, inte att det ska spruta massa skit. Hjälp mig snälla. Leon

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.07.2019
Hej.
Du har fått en väldigt bra kommentar på din fråga, så egentligen har jag inte så mycket att tillägga. Precis som han konstaterar i kommentaren så är det nog någonting du mer eller mindre får räkna med att du kommer att få utlösning då du runkar. Utlösning och orgasm är egentligen två helt olika saker, men jag tror att det kan vara lättare att bara försöka acceptera utlösningen än att lära sig få orgasm utan utlösning.
Du är helt normal, din kropp fungerar precis som den ska.
Kram
Tessi