Runka med olja
19.08.2018
Hej jag undrar om det är farligt att runka med olivolja, jag gjorde det här om dagen och när sperman rann ut upplevde jag att det sved i kisshålet. Det sved också när jag kissade Isac

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.08.2018
Hej.
Jag tror inte att du behöver oroa dig fast det sved då du kom, eller då du kissade. I detta fall vet vi ju att det högst sannolikt beror på olivoljan, och speciellt om du hållit på länge, så att huden vid ollonet var lite öm så är det inte så konstigt. Det finns säkert glidmedel som inte svider då det kommer i kontakt med öm hud, men det kan vara lite från person till person och gång till gång hur de känns. Så det är inte nödvändigtvis ett tecken på att du är allergisk mot olivolja.
Om svedan håller i sig länge, eller om det upprepas och känns obehagligt alltid då du använt olivolja så rekommenderar jag att du använder någonting annat som glidmedel, t.ex. babyolja, eller "riktigt" glidmedel från butiken.
Kram
Tessi