Sne penis
21.03.2019
Hej!
Jag har en sne penis till höger och som även lutar uppåt. Jag undrar varför det gör så och där penisen svänger höger så kan det kännas lite som ett veck (vilket det inte gör på resten) liksom och den blir smalare där ner till roten liksom. Är det normalt? Mackan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
22.03.2019
Hej,
Det är väldigt vanligt att penisen pekar mer åt ett håll än åt ett annat, speciellt då man har stånd. Det är inget fel med det och i de flesta fall har man inga som helst problem p.g.a. det. Det är väldigt få fall där penisen skulle vara så sned eller så krokig att det skulle leda till att man t.ex. inte kan genomföra ett samlag.
Anledningen till att penisen kan vara sned eller krokig är att det inuti penisen finns tre stucken svällkroppar. Svällkropparna består av ett svampaktigt material som fylls med blod då man får stånd. Men alltid fylls inte svällkropparna helt jämnt på båda sidorna, och om den ena sidan fylls mer än den andra, eller nån viss del av svällkroppen inte fylls lika mycket så kan det leda till att penisen ser sned eller krokig ut, eller att det blir som ett veck - som i ditt fall. Det är knappast någonting som är "fel" utan helt enkelt så du ser ut.
Så ingen panik.
Kram
Tessi