snopp
12.10.2014
Hej! jag skulle jätte gjärna vilja se min pappas snopp. hur skall jag göra för att få se dem? jag skulle också vilja röra den. snälla hjälp mig k.m

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.10.2014
Hej.
Om det verkligen är så att du skulle vilja se din papas penis och röra vid den så låter det nog inte riktigt bra. Men i din ålder kan det finnas mycket förvirrande känslor som rör sex och den egna sexuella identiteten, och allting behöver inte vara så allvarligt. Vissa tankar och fantasier kan vara bara tillfälliga och försvinna av sig själva för att sedan ersättas av andra.
Men om du själv är orolig och känner att dina fantasier är oroväckande så kanske du borde tala med någon. Du kan kanske tala med skolans kurator eller hälsovårdare och hen kan boka en tid till en psykolog. Du behöver inte berätta för kuratorn vad det gäller om du inte vill, men alla problem brukar kännas lättare efter att man har fått dela dem med någon annan.
Hälsningar
Tessi