Sperm
21.11.2018
Hur känns det före man får en sädesuttömning är det bara en orgasm?
Behöver man trycka på för att det ska komma eller bara kommer de ut av sig själv? Djur

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.11.2018
Hej.
Oftast så inträffar utlösningen och orgasmen samtidigt hos killar, men de är inte samma sak. Det ena kan ske utan det andra. Med andra ord kan man få orgasm utan utlösning (som i ditt fall) eller utlösning utan orgasm.
Själva utlösningen känns inte speciellt mycket, och den är ingenting man behöver "jobba" för att få ut. Om allting fungerar normalt i en pojke som börjat få utlösningar så sker orgasmen och utlösningen alltså samtidigt.
I ditt fall gissar jag att du ännu inte har hunnit tillräckligt långt i pubertetsutvecklingen för att du skall få utlösning. Jag tycker inte att det är någonting du skall oroa dig över utan försök att ha tålamod.
Kram
Tessi