Underliv
07.02.2017
Jag har fått två vad min första reaktion såg ut som två finnar på ollonet. Jag har endast haft sex med min partner i 1,5år och är nästan helt hundra på att hon inte haft det heller. Det gör inte alls ont på något sätt. Vad kan detta vara? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.02.2017
Hej.
Det kan hända att det verkligen ÄR finnar. Finnar kan faktiskt uppkomma var som helst på kroppen. Ett annat alternativ skulle vara att du helt enkelt har skadat dig lite på ollonet så att huden därför har blivit upphöjd och röd på två små områden. Om prickarna inte gör ont, och du inte har några andra symtom av dem så kan du nog ta det alldeles lugnt och bara följa med.
Om det skulle visa sig att du får några symtom så kan du skriva in igen så funderar vi vidare.
Kram
Tessi