Våt snabbt
01.03.2016
Hej decibel jag är en 14 årig tjej och jag kommer om man kan säga så väldigt snabbt jag blir tex våt i underlivet bara jag läser en fråga om att onanera eller om sex är det fel ?? Hulja

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.03.2016
Hej.
Det är helt normalt, speciellt med tanke på din ålder. Då man är i puberteten och kroppen börjar utvecklas så är det normalt att man är väldigt intresserad av allt som har att göra med sex, och att man blir upphetsad väldigt lätt. Att bli våt och få orgasm lätt då man onanerar brukar inte heller upplevas som ett problem i din ålder.
Antagligen kommer det att lugna sig lite då du blir lite äldre. Det innebär inte att känslorna eller reaktionerna kommer att försvinna helt, men de kanske blir lite jämnare och lite mer förutsägbara. Och i detta, som i allt annat, så finns det väldigt stora skillnader från person till person.
Om det inte känns som att din upphetsning är ett problem så tycker jag inte att du skall bekymra dig över saken utan istället vara nöjd över att din kropp fungerar och att du kan känna sim du gör. Njut av att onanera och lära känna dig själv!
Kram
Tessi