Växer kuken av sex?
15.12.2014
Hej! Jag och min kille har haft samlag, och efter det hade hans förhud typ svullit åpp, men den var inte sjuk elr nåt, vad kan det bero på? Och ennu en fråga, kan kuken "växa av sex"?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.12.2014
Hej!
Ifall det ser ut som att din pojkväns snopp/förhud blivit svullen efter sex, så kan det röra sig om flera saker. Om svullnaden lägger sig inom en halvtimme, så kanske det bara är så att hans stånd "släpper" mer långsamt? Om det är själva huden som är svullen, så kanske det skavt lite för honom eller att ni hållit på för länge - alltså att han i princip har liksom skavsår. Då är det bara att låta den vila och inte behandla den så hårdhänt. Eventuellt kunde det röra sig om någon könssjukdom eller infektion, men det låter inte riktigt så. Men snoppen i sig kan nog inte växa av sex. Det är nog bara tonårshormonerna som kan få den att växa, och det händer definitivt inte på ett kick. fortsätter det här, så ska han gå och kolla upp sig!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott (på basen av sexualrådgivarnas tidigare svar på liknande frågor)