kissproblem
18.12.2018
Hej!
Jag är en tjej som på senaste tiden har börjat onanera en del med föremål, men efter att jag har hållit på med det ett tag så märker jag att jag inte alls är lika bra på att hålla mig som tidigare, ja, jag har till och med kissat på mig en gång! Förut när jag var kissnödig så kunde jag hålla mig i flera timmar utan problem, men nu måste jag genast till en toalett så fort jag blir det minsta kissnödig, är detta normalt eller bör jag kolla upp det?
ha det bäst! loppsan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.12.2018
Hej,
Jag är osäker på om ditt problem med att hålla dig har samband med att du onanerar med föremål eller inte, eftersom hela funktionen med att kissa och att kunna hålla sig egentligen inte har någonting att göra med slidan.
Jag förstår att det är ett jobbigt problem, eftersom inkontinens (det att man har svårt att hålla sig) är en så känslig sak att tala om, i all synnerhet för en ung person som du. Jag tycker egentligen att du skall ta kontakt med en läkare eller gynekolog som du kan berätta saken för och som kan ta ställning till saken. Det du skall komma ihåg är att inkontinens oftast går att göra någonting åt, så jag tror inte att du är ett hopplöst fall på något sätt.
Börja alltså med att boka en läkartid till HVC och berätta ärligt för läkaren om ditt problem, så får ni ta det därifrån. Jag förstår att det kan kännas pinsamt att diskutera saken, men det är på riktigt ingenting du behöver skämmas över utan ett problem som skall lösas.
Många kramar
Tessi