Litet sår på ollonet
08.10.2019
Jag fick ett litet sår på ollonet när förhuden växt fast i det. Såret är litet men tar lite sjukt om det trycks mot någonting. Jag försöker hålla det rent. Men hur länge tar det för såret att läka och kommer jag ha några biverkningar. Karl

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.10.2019
Hej,
Det är ganska vanligt att förhuden kan sitta fast i ollonet då man är i din ålder. För det mesta lossnar det av sig själv med tiden, och då kan det lämna efter sig små sår - som i ditt fall. Du gör alldeles rätt som försöker hålla huden ren. Tvätta huden varje dag - och vid behov kan du spola av dig med bara vatten efter toalettbesök så att det inte lämnar smuts i såret. På ett par dagar borde såret läka, och efter det behöver du inte vara lika omsorgsfull med att tvätta.
Efter att såret har läkt tror jag inte att du kommer att ha några som helst problem.
Kram
Tessi