Hjälp
15.05.2018
Har inte fåt min mens på typ 3/4 månader och det är min tredje gång! Är orolig om det är nåt fel eller så!! Hälp2.0

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.05.2018
Hej,
Nej, jag tror inte att du behöver oroa dig över att någonting skulle vara fel. Med tanke på din ålder så är det inte alls ovanligt att mensen kan vara väldigt oregelbunden, och ibland betyder det att den kan ta väldigt långa mellanrum. Jag tror att mellanrummen kommer att bli kortare med tiden, vartefter din kropp utvecklas och börjar förstå vad den håller på med.
Försök att ha tålamod och ta hand om din kropp så har den bäst förutsättningar att fungera optimalt. Om mensen skulle bli borta i över 6 månader kan du ta upp saken med en barnmorska eller läkare, men det du beskriver är helt normalt.
Kram
Tessi