Mellanblödningar endast på kvällen
22.09.2016
Hej!
Jag har använt p-piller i ca 4 månader. Nu har jag fått någon form av mellanblödningar, men dom kommer bara på kvällen och gör väldigt ont. Är detta normalt? Beccster

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.09.2016
Hej.
Jag kan inte riktigt svara på vad dina mellanblödningar beror på. Men eftersom de uppkommer bara på kvällen och gör väldigt ont så tycker jag att du skall kontakta din preventivmottagning eller den läkare som skrev ut pillren till dig. Så får hen ta ställning till om du behöver undersökas eller vad som kan tänkas orsaka mellanblödningarna.
Om du äter p-piller och har tagit pillren som de skall tas så är du skyddad från att bli gravid, om det däremot skulle vara så att du har glömt bort piller så kan mellanblödningarna bero på det. Det är osannolikt att mellanblödningarna skulle bero på graviditet.
Ring till din barnmorska/läkare och diskutera saken!
Kram
Tessi