Mens
25.08.2020
Hej min mens kom för första gången för mer en månad sen, sen har jag inte fått någon mer men jag har känt mensvärk lite till och från?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.08.2020
Hej,
Det låter helt normalt. Mensen är ganska komplicerad för kroppen att lära sig, så det är inte alls ovanligt att det kan dröja ett tag (ibland flera år) innan den blir mer regelbunden. Det är ingenting du behöver oroa dig över och det betyder inte att någonting skulle vara fel.
Anteckna gärna i din kalender eller i en mens-app när du har mens eller olika symtom så är det lättare att se ett mönster i det.
Bara att ta det lugnt och ha tålamod, din kropp gör så gott den kan.
Kram,
Tessi