Mens
25.10.2018
Hej! Är en tjej på 15 år som undrar,
Om man har tre dagar kvar till mens, kan man ha skyddat sex ändå utan bli gravid!? Emelie

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.10.2018
Hej.
Det enda sättet att undvika att bli gravid är antingen att undvika sex eller att skydda sig. Det spelar inte så stor roll när i månaden du har sex, eftersom man inte med säkerhet kan veta när ägglossningen sker. De flesta har ägglossningen mitt i mellan två blödningar, men man kan ha den tidigare eller senare eller flera gånger på samma månad och med tanke på att du oftast inte vet om det själv så finns det inte heller någon app i världen som kan tala om det för dig.
Så använd kondom. alltid.
Kram
Tessi