Mens i 2 veckor?
12.05.2019
Hej jag är en tjej på 15 år snart 16 och min mens har varit i 2 veckor. Färgen är ungefär brun och lite röd och det kommer mest bara i små mängder. Jag har haft p stav i ungefär 1 månad nu och hade sex med mitt nu ex för ungefär 2 veckor sen också. Jag tror inte det är någon könsjukdom då jag testa mig efter vi hade sex första gången utan kondom och det var inget Isabelle ibaceta cerda

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.05.2019
Hej,
Eftersom du nyligen har satt in en p-stav så är det troligt att det är den som rör till det med mensen. Det är inte ovanligt att mensen blir mer sparsam eller t.o.m. upphör helt. Jag tror inte att du behöver oroa dig över att din mens i fortsättningen alltid kommer att pågå så länge som den gör denna gång, det handlar antagligen mest om att kroppen inte är van vid p-staven.
Det bästa du kan göra är att slappna av och ge din kropp tid att vänja sig.
Kram
Tessi