Mens
10.01.2025
Hej! Jag har haft blodblandade flytningar som jag har börjat få ungefär 1-2 veckor före mens, jag hade även mensvärk men en dag kom lite mens men efter det har det inte kommit mera och brukar ha mensen i 7 dagar. Har ätit azithromycin, kan det vara något med det eller borde jag kolla upp det? Brukar inte ha några större problem med mensen förutom att jag har blodblandade flytningar har 1-2 veckor före mens. Brukar inte alltid va u samband med ägglossning.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.01.2025
Hej,
Det finns flera saker jag borde ha möjlighet att fråga dig för att bättre kunna svara på din fråga. Dels behöver inte mellanblödningar vara speciellt konstiga utan kan uppkomma för vem som helst, men de kan också vara ett tecken på könssjukdom vilken man behöver vara uppmärksam på om man vet att man har haft sex utan kondom.
Lättast är det därför om du kontaktar preventivrådgivningen och diskuterar saken med dem. De kan ta ställning till hela din situation och svara på dina frågor.
Kram,
Tessi