min mens kom för tidigt
16.02.2015
min mens kom 10 dagar för tidig. jag tränar mycket.den har börjat komma tidigare jag brukar ha den 28-2 men den kom förra gången den 26 och nu den 16 jag fattar inte ska jag sluta träna ? a a
kristiina annila

Barnmorskan och sexualrådgivaren Kristiina svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
16.02.2015
Hejsan aa, vi ändrade lite på din signatur hoppas det var ok.
En av våra experter kommer att svara på din fråga.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej på Dig!
Du kan träna helt fritt, Menscykeln kan variera, ibland från mens till mens. Även om den varit precis regelbunden i långa tider. Den påverkas lätt också av ytliga saker så som tex stress. Det finns flera kvinnor som inte har regelbunden mens. Det är ok, men förstås kan vara besvärligt om man inte riktigt vet när den skall komma.
Det finns möjlighet att få den helt regelbunden, med p-piller, vissa använder p-pillren för detta ändamål. Men som sagt, oroa dig inte, träna på du bara så länge du gör det inte alltför tungt för dig själv, kommer ihåg att vila och äta rätt.
Ha det så bra!
mvh, Kristiina, barnmorska/sexualrådgivare