När kommer mensen
22.06.2018
Hej jag har flytningar, har haft det cirka ett år, och undrar när min mens kommer alla mina kompisar har fått det, men inte jag.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.06.2018
Hej.
Jag tror säker att din mens kan börja komma när som helst. Det är ju väldigt svårt att veta på basen av det du skriver, men om man beaktar din ålder - och det du skriver om att du har flytningar så betyder det att din kropp nog har satt igång systemet. Så det bästa du kan göra nu är att ha tålamod och vänta i lugn och ro. Ta hand om din kropp, ät, sov och rör på dig tillräckligt så har din kropp bäst förutsättningar att fungera som den borde.
Jag förstår att du är otålig, men den kommer nog.
Många kramar.
Tessi