orolig för mensen!
07.09.2014
Hej jag börjar bli orolig jag fick min första mens den åttonde juli och den var ca åtta dagar lång och jag har inte fått mens nå flera gånger e de nå fel på mejj? Jag är inte gravid för ja har inte haft sex tacksam för svar snabbt♥ jjk

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.09.2014
Hej,
Nej, det är inget fel på dig. Det är inte alls ovanligt att mensen är väldigt oregelbunden i början. Det är ofta precis som du skriver, att mensen kommer en gång och sedan kan den vara borta t.o.m i flera månader. Jag tycker att du kan vara alldeles lugn och vänta i lugn och ro, om inte mensen kommit pånytt inom 6 månader så kan då gå till din skolhälsovårdare och då kan hon/han fundera på om man bordefråga en läkare om saken. Men det är absolut ingenting farligt med att din mens inte synats till denna månad. Du är helt normal :)
Hälsningar
Tessi