PANIK!! HJÄLP MIG !!
23.05.2016
SNÄLLA HJÄLP MIG!!!
JAG TROR JAG HAR FÅTT MENS!!
ASSÅ JAG HADE MENSEN FÖR TVÅ VECKOR SEDAN OCH NU KOM DET IGEN!!
HJÄLP MIG SNÄLLA!! HAR ALDRIG TAGIT P-piller ELLER NÅGOT ANNAT SOM KAN ORSAKA, VAD SKALL JAG GÖRA?!? JAG ÄR RÄDD!! KAN INTE HELLER BERO PÅ GRAVIDITET FÖR JAG HAR INT KNULLAT ELLER NÅGOT!!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.05.2016
Men hallå, lugna dig :)
Det är inte farligt, bara mens. Det är jättevanligt att mensen inte är regelbunden i början, så det är absolut ingenting konstigt fast den dyker upp pånytt efter bara två veckor. Det betyder inte att du har gjort någonting galet eller att någonting är fel. Det är helt normalt.
Så du behöver inte bli rädd eller upprörd eller någonting alls, bara ta det lugnt och leva vidare. Mensen kan ibland komma med kortare mellanrum, och ibland kan det ta längre tid än man tänkt sig. Men så länge det inte finns någon risk för graviditet så behöver du inte vara orolig.
Ta det lugnt och andas.
Kram
Tessi