Skjuta upp mensen
11.07.2019
Hej,
Jag planerade att skjuta upp min mens. Men har oregelbunden och hade nyligen svampinfektion och de brukar även skjuta upp min mens men tydligen så besökte den mig tidigare och hann enbart ta min första tablett på morgonen. Kan jag fortsätta med tabletterna och hoppas på att mensen försvinner precis som vid vanliga p-piller eller kommer den enbart minska i mängden. Åker på semestern på fredag...
Daniella

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.07.2019
Hej.
Tyvärr är det helt omöjligt för mig att svara på vad som kommer att hända om du fortsätter med tabletterna jämfört med om du slutar ta dem nu, jag vet helt enkelt inte och jag tror inte att någon annan kan ge ett säkert svar på det heller. Du måste nog avgöra det själv. Om du just nu blöder lite mindre än du brukar göra så kan det ju hända att tabletterna skulle minska på mensen eller få den att upphöra, men det kan lika gärna hända att du fortsätter att småblöda.
Tyvärr kan jag inte ge dig något svar :(
Kram
Tessi