Tampong problem
28.06.2019
Jag har inte använt en tampong på 1 år men tänk om jag ändå har en inuti mig som jag har glömt? Alltså en tampong som har varit i min vagina i ett år utan att jag vet om det?? Lolo

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.07.2019
Hej,
Det behöver du nog inte vara rädd för. Slidan är inte ett bottenlöst hål dit föremål kan försvinna eller tappas bort. Så om du hade kvar en tampong så skulle det nog inte räcka mer än en dag eller två innan det började lukta så mycket att du nog fick börja undra vad som står på. Dina flytningar skulle även börja lukta snabbt och antagligen skulle du få en infektion som du garanterat skulle märka av. Så nej - du har nog ingen tampong kvar i dig. Och det är ju inte svårare än att du känner efter med fingrarna.
Kram
Tessi