Var är min mens
07.02.2017
Hej!
Undrar över en sådan sak, jag äter denice och min mens har oftast kommit i någålunda tid, nu har jag inte varit med nån kille på flera månader och min förra mens kom som den skulle, nu idag (tisdag) har jag ingen mens ennu och den borde ha kommit i söndas, har börjat träna mycket och stressade en del förra veckan på jobbet, kan denice göra så att mensen slutar eller varför är de såhär eftersom jag absolut inte kan vara gravid, förra veckan kom det bara brunt men aldrig som mens, kunde de ha varit min mens?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.02.2017
Hej.
Det räknas som en ganska vanlig biverkning med Denise (1-100 fall på 1000 användare) att mensen blir sparsam eller uteblir helt. Det är med andra ord antagligen så att det var dina bruna flytningar som var din mens denna gång.
Eftersom du inte har haft sex så är det ju skönt att veta att du inte kan vara gravid. Jag tycker att du helt enkelt skall ta det lugnt och förlja med vad som händer nästa mens. Om det inte då heller kommer nån blödning så kan du tala med en barnmorska vid preventivrådgivningen. Men jag tror inte att du behöver oroa dig. Det är sannolikt en biverkning av pillren att mensen inte kommer, och det är ju inte nödvändigtvis en obehaglig eller problematisk biverkning då du vet att du inte behöver oroa dig för graviditet.
Bara att leva vidare :)
Kram
Tessi