Nipples synns genom simdräkt
10.02.2019
Hej! Jag ska efter nån vecka till simhallen från skolan, vilket jag tycker är kul! Men när jag provade min simdräkt idag märkte jag att mina nipples syntes genom. Alltså bara som två prickar. Vad tycker ni om detta? Jag tycker själv det ser bra ut. Men jag vet att killar brukar stirra på sånt. Och jag är inte den som gillar så mycket uppmärksamhet. Och det är ganska äckligt när gamla gubbar kollar. Vad tycker ni? Ska jag ha min simdräkt eller måste jag köpa en ny? Jag tänker inte köpa lösa "paddings" eller vad de nu heter.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.02.2019
Hej,
Jag tycker inte att du skall stressa över att dina bröstvårtor syns igenom tyget. Alla människor har ju bröstvårtor, så det skulle ju snarare vara konstigt om du inte hade det. Om du själv känner dig bekväm i din simdräkt så finns det ingen anledning att göra en stor sak av det.
Jag förstår att det kan kännas obekvämt då anda tittar - men det säger mer om dem än det gör om dig. I simhallen är det nog ganska vanligt att man kan se människors bröstvårtor genom deras simdräkter eftersom tyget ju ofta är tunnare än på en vanlig bh.
Ta ingen stress. Är du bekväm så behöver du inte fundera mer på den saken.
Kram
Tessi