Penisen
24.10.2022
Hejsan, jag har nyligen börjat se på porr. Alla mina vänner sade att det var bra då jag börja se på det. Jag har runkat 4 gånger idag penisen gör ont och det kommer nästan ingen sperma längre är detta normalt? Oskar

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.10.2022
Hej,
Dina vänner har inte så mycket att göra med om du tittar på porr eller inte, utan det är ditt eget beslut. Jag tror inte att det nödvändigtvis behöver vara "dåligt" att se på porr, så länge man inte får för sig att tro att det är så sex går till i verkligheten. Det som gör sex roligt i verkligeheten är ju att det är du själv som medverkar och att du förhoppningsvis har någon form av relation till personen du ligger med. I porrfilmer ser man sällan att de skulle visa omtänksamhet eller att de skulle ha speciellt mycket "kemi", vilket ofta är det som gör sex irl så speciellt.
Det låter inte speciellt ovanligt att du kan ha lite skavsår om du onanerat fyra gånger på en dag. Det beror säkert på hur länge och hur ivrigt du har hållit på. Till en del kan det säkert undvikas genom att du i fortsättningen använder någon typ av glidmedel, antingen babyolja eller "riktigt" glidmedel. Det finns ingen åldersgräns på att köpa det och det kan köpas från vanliga matbutiker eller apotek. Om du har fått utlösning alla de fyra gånger du har onanerat så är det sannolikt att mängden just nu är mindre, men det behöver du inte heller oroa dig över. Det bildas hela tiden ny sädesvätska och den tar inte slut helt och hållet.
Bara att fortsätta alltså.
Tessi