Platta vid penis strängen
18.02.2019
Jag kände här om dagen som en liten hård platta nära strängen på penisen det är jätte obehagligt. Hjälp?
Tror också att jag har en kort sträng därför att jag bara kan dra ner förhuden helt när penisen är slak. Men ändå väldigt trögt.
Det gör också ont att ta på vissa ställen av ollonet därför är det jobbigt att tvätta.
Sista saken är att mina stånd riktar typ uppåt istället för rakt fram. Är det vanligt? Joakim

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.02.2019
Hej.
Det är alldeles vanligt att ståndet pekar uppåt, så det är inget du behöver fundera över.
Angående de andra sakerna du skriver om, d.v.s. plattan vid strängen och din misstanke om att strängen är för kort så tycker jag att du skall kontakta en ungdomsmottagning så att du kan komma i kontakt med en läkare. Med tanke på din ålder så är det möjligt att saken ännu kan ändras av sig själv, men om strängen är väldigt kort och att det därför är svårt att hålla penisen ren så är det bra att en läkare tar ställning till om någonting behöver göras, eftersom det lättare uppstår infektioner och irritation under förhuden om man inte kommer åt att tvätta där.
Så ta kontakt med din ungdomsmottagning och be dem om råd, så fixar det sig. Det är inget att skämmas över utan är enbart ett tecken på att du bryr dig om din egen hälsa.
Kram
Tessi