Rakad
04.12.2018
Hej är kille på 15år skulle vilja veta hur man ska raka sej runt rumppan vet de är ingen som riktigt ser de men vill endå vara fräsh där för beuksr nämligen pulla mej själv låter kanske dumt som kille men tycker de är skönt så hsr ni några tips och en annnan grej jag undrar vad kan man använda som "fake kuk"/dildo för vågar inte gå och köpa en

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.12.2018
Hej.
Du kan raka dig mellan skinkorna precis som var som helst på kroppen, det du måste tänka på är att ta det väldigt försiktigt eftersom du inte direkt ser vad du håller på med. Men stubb mellan skinkorna känns betydligt obehagligare än du kanske kan föreställa dig, eftersom det kan klia väldigt mycket, så jag tycker att du verkligen skall tänka igenom om det är värt det innan du börjar på. Alltid då man rakar sig uppstår det också pyttesmå sår, och på ett ställe på kroppen där det är varmt och förhållandevis mycket bakterier så finns det alltid en risk för infektioner i huden om man inte är väldigt noggrann med hygienen.
Fundera alltså igenom huruvida det är värt det eller inte. Så länge det är bara du själv som har tillgång till den delen av di kropp så kanske du kan leva med att det finns lite hår där? Det finns trots allt där av en anledning.
Om du vill använda någonting som dildo för ändtarmen så är det i princip bara din egen fantasi som sätter gränser för vad du kan använda. Men det du måste tänka på är att dildon måste ha en "stoppare", d.v.s. den måste vara ordentligt bredare i ena ändan så att den inte kan försvinna upp i din tarm. Därför skall du inte använda t.ex. en deodorantflaska eftersom den är så kort, och inte har någon stoppare. Det händer tyvärr förhållandevis ofta att människor  är oförsiktiga och lägger in saker som de sedan inte kan få ut själva, och det leder till ganska otrevliga sjukhusbesök. Så tänk på att dildon måste vara sån att du har grepp om den, att den har har en stoppare som inte kan försvinna upp i tarmen. Du skall också tänka på att föremålet måste vara helt och rent och inte kan gå sönder i användningen. Använd glidmedel, och beroende på föremålet så kan du gärna trä på en kondom på det så vet du att det är rent. Du får helt enkelt gå på en upptäcktsfärd hemma och se vad du kan hitta.
Lycka till.
Kram
Tessi