Runkning
10.09.2019
Jag runkar ungefär 1-3 ggr i veckan och nu har det kommi massa ränder, veck på min penis en bit under ollonet. Området har en mörkare färg också. Hur får jag bort dem?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.09.2019
Hej,
Det är jättesvårt att veta på basen av det du skriver, men jag tycker inte att det låter speciellt avvikande. Det är helt naturligt att huden under förhuden och bakom ollonet har en mörkare färg än ovanpå själva ollonet, eftersom vävnaden är annorlunda. Ränderna och vecken du beskriver är jag inte säker på vad du menar med, men är du helt säker på att dessa är nya? Kan det vara så att de har funnits där hela tiden men att det är först nu du har börjat dra förhuden så långt bakåt att de syns; eller att du först nu har blivit uppmärksam på dem? Gör ränderna och vecken ont eller svider? Jag tycker helt enkelt att du skall följa med, och om de orsakar problem så kan du tala om saken med en läkare. Men om de inte känns - och inte försvinner så misstänker jag nästan att de skall finnas där, och att de är helt normala.
Fortsätt att onanera, har du lust så investera i ett trevligt glidmedel så kanske det blir ännu roligare.
Kram
Tessi