Septidin
24.09.2019
Hej! Jag har tagit hål i öronen för ca. 3 veckor sen... Det har blivit liite infekterat tror jag och jag funderar på om jag borde använda septidin när jag rengör. Jag rengjorde varje dag de första dagarna men sen slutade jag av med det... och jag rengjorde bara med vatten. Jag har dock börjat rengöra igen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.09.2019
Hej.
Du kan absolut fortsätta att rengöra med Septidin varje dag så länge du upplever att det finns behov av det. Septidin har inga biverkningar då de används utvärtes och enligt föreskrifter. Set är ganska vanligt att nya hål i öronen kan vara irriterade ett tag efteråt, så tvätta varje dag, använd rena örhängen av god kvalitet och undvik att peta på piercingarna i onödan. Skulle du bli orolig så har du alltid rätt att vända dig till personen som piercade dig för råd.
Men Septidin låter som en bra plan.
Kram
Tessi