Sex
12.03.2021
Hej, jag och min pojkvän hade sex med kondom för 5 dagar sen. Han tog inte ut den direkt efter han kommit så det rann ut lite när jag var på honom. Är jätterädd att den spruckit eller att det ska ha kommit in nåt i mig så jag ska ha blivit gravid. Ska ha mens snart, den borde komma i helgen men jag har inte så mycket koll på den. Är jätterädd att jag är gravid. Mina flytningar är tjocka och jag mår illa. Rädd

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.03.2021
Hej.
Jag förstår känslan av att vara rädd och orolig, men just nu finns det inte mycket annat du kan göra än att försöka hålla dig lugn och vänta på mensen. Du skriver att ni använde kondom, så vi hoppas på att den gjorde sitt jobb.
Du skriver att dina flytningar är tjocka och att du mår illa - men dessa symtom är trots allt så allmänna att de inte behöver bero på graviditet. Illamåendet kan lika gärna bero på att du är rädd och nervös, och flytningarna kan ändra från en dag till en annan.
Om mensen inte dyker upp under veckoslutet så kan du testa dig nästa vecka. Försök att inte stressa utan ta en sak i taget.
Kram,
Tessi