5g och hjärncancer + vaccin.
05.07.2021
Hej!
Jag har hört att 5g är ett snabbt nätverk, men hämtar med sig mera negativt än vad man har som fördelar. Det har hänt sig att folk som bodde nära sådana mast hade haft symptom och enligt studier möjligtvis lett/kan leda till cancer. Också en annan teori är att om man kombinerar COVID-19 vaccinet med 5g mast så kan man mind-kontrollera befolkningen eller t.o.m. döda dom. Hittills har jag stött på vissa personer som har varit väldigt skeptiska med allt nytt som kommer ut, bl.a 5g och vacciner. Jag är en sådan, och jag ser alla andra människor som schlafscharf (såvgeter) som inte kan ta sin tid och tänka några steg framåt. På grund av deras hjärntvättning blir oskyldiga människor sjuka och värsta fall döda. ALLA i trakten borde skriva under ett papper som tillåter 5g mast bygges i närheten, enligt mig. Annars borde det vara helt förbjuden och jag ser det som massmord.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.07.2021
Hej,
Jag tror att det är bra med lite sund skepticism och att man inte nödvändigtvis behöver tänka likadant som alla andra "bara för att". Men jag tror också att det är bra att ta in fakta från olika källor och inte enbart välja de källor som bekräftar det man vill tro.
Jag är lika lite expert på 5G eller vaccin som du är själv, men generellt kan jag trycka att det finns ett stort problem med konspirationsteorier , och det är att problemet eller drivkraften bakom ett fenomen skulle komma från en ond bakomliggande makt som vill ta över (i ditt exempel kontrollera människors tankar eller döda oss??). Med ALL ny teknik är det omöjligt att på förhand veta hur det kommer att påverka oss längre fram (t.ex. då den första bilen kom ansågs det skadligt för hjärnan att åka snabbare än 40km/h) men jag tror inte på att allt skulle styras av en ond makt med en ond agenda - eftersom jag inte tror att mänskligheten fungerar så. Största delen av mänskligheten vill andra människor väl och har inget intresse av att försöka manipulera eller kontrollera. Så vilka är det du tror att ligger bakom allting och varför? Vad är deras agenda? Vad är det de vill göra sedan då de kontrollerat allas hjärnor eller dödat oss?
Jag tycker att svenska strålsäkerhetsmyndigheten har riktigt bra information om 5G-teknik och  riskbedömningen om den, men å andra sidan räknas jag antagligen som ett av fåren eftersom jag inte tror på någon konspiration.
Som sagt, det är helt okej att tänka annorlunda, och var och en har samma rätt att att själva avgöra vem de tycker att är vilseledda.
Kram,
Tessi