Are u Moldy?
24.10.2022
Jag har nyligen läst en bok som heter "Are you Moldy". Boken handlar om en väldigt möglig person. Han har det typ lungorna elr någo. Jag undrar om ja e möglig? Hur ska man veta det och vad kan man göra? Jag ville int ta upp de me mina föräldrar fö ja tänkt att de e pinsamt att fråga? Alexander

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.10.2022
Hej,
Jag har svårt att veta hur seriös du är med din fråga, men som jag har uppfattat saken så handlar boken du läst om en person som under en längre tid har utsatts för mögel där det i hens kropp gav upphov till många olika symtom. Så om du har symtom som besvärar dig så tycker jag förstås att det är någonting du skall ta upp med dina föräldrar eller med din hälsovårdare. Men då är det alltså bättre att utgå ifrån de symtom du själv upplever istället för att försöka söka efter symtom i dig själv som kunde passa in.
Om du har problem med din hälsa som bekymrar dig så är det bra att ta upp det till diskussion, det är ju därför det finns hälsovård.
Tessi