corona?
15.06.2022
Hej! Jag är hes nu men har inga andra symtom på covid-19, jag har blivit exponerad. Borde jag fara och testa mig eller kan det bero på den torra luften?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.06.2022
Hej,
Hesheten kan förstås bero på många olika saker, allt från en "vanlig" förkylning till pollenallergi, men om du vet att du har blivit exponerad för covid så tycker jag att du skall göra ett hemtest, bara för att undvika att du för smittan vidare till någon som t.ex. har ett nedsatt immunförsvar och riskerar att bli ordentligt sjuk. På din kommuns hemsida kan du läsa vilka rekommendationer som gäller där just nu och där hittar du även numret till hälsocentralen om du vill ringa och rådgöra med dem.
Kram,
Tessi