CT scan
13.11.2017
Hur ska man gå till väga om man vill ha en ct scan av hjärnan? Vad skulle det kosta om man gjorde det privat? Hittar inget på t.ex. mehiläinens hemsida.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.11.2017
Hej.
Om man har några symtom från nån del av kroppen, t.ex. diffus huvudvärk, så är det nog bäst om man tar upp det med en läkare så att de kan lägga remisser till olika prov. Visst kan man även på egen hand boka tid för magnetröntgen, t.ex. vid en privat läkarmottagning, men priset är då från 363euro och uppåt, och det är då enbart själva undersökningen och inte de poliklinikavgifter o.s.v. som behövs utöver undersökningen.
Jag tycker att du skall kontakta en läkare vid hvc och diskutera din situation. Om läkarna finner någon anledning till att kolla upp saken så ordinerar de nog undersökningen.
Kram
Tessi