Problem med magen
07.02.2018
Hej! Jag har ett problem med mage jag nästan inte äta något alls utan att bli dålig i magen.. om jag nydligdn ätit något kan jag inte alltid prutta för då kommer det lite bajs varit så sen i söndags, vet ej vad det beror på. Bajstjejen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.02.2018
Hej.
Jag tycker det låter som att du fått en släng av magsjuka. Om det endast pågått sedan i söndags (ca 4 dagar) så är det knappast någonting att oroa sig över. Din mage är i oskick helt enkelt. Kom ihåg att dricka tillräckligt och försök att äta små potioner tills magen orkar bättre.
Om problemet skulle fortsätta kan du kontakta en läkare, men i nuläget tror jag att det beror mest på en bakterie/virus eller på att du ätit någonting olämpligt.
Kram
Tessi