Vad kan det vara?
19.06.2017
Hej!
Har sår precis vid slidöppningen och jag vet inte vad de beror på.
Fick dem vid ett samlag som gick alldeles för fort och vi var fulla.
Nu är det så att de läknar inte, har haft dem i ca en månad. De gör inte speciellt ont och är inte öppna utan det är mer en hinna på, nästan vitaktiga. Ibland svider de lite och ibland känns de inte alls. Upplever även att jag fått lite knottror.
Har testat mig för alla könssjukdomar och svaren ör negativa så der är inte det. Någon aning om vad det kan bero på?
Kan tillägga att jag befann mig i Australien när detta samlaget skedde. Mändie

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.06.2017
Hej.
Jag tycker att du skall kontakta preventivrådgivningen eller en läkare/gynekolog som kan undersöka dig. Det är svårt att på basen av det du skriver veta vad det rör sig om. Till en viss del är det normalt med knottror i underlivet (talgkörtlar o.s.v.) men om du har haft såret i mer än en månad och det inte läker så är det nog dags att kolla upp saken.
Så ring till preventivrådgivningen på din ort och boka tid. Eventuellt finns det anledning att göra testen för könssjukdomar pånytt. Olika sjukdomar har ju olika lång inkubationstid så i värsta fall syntes det inte ännu på testet som togs, men det kan också häna att allt är helt normalt. Kolla upp det för säkerhets skull.
Kram
Tessi