Slidkrans
08.11.2018
Hej.
Jag har sedan tre år tillbaka att mil slidkrans hänger ut från slidan. Jag har även känsel i den. Jag har som en utväxt på slidkransen. Nu undrar jag om denna utväxt på slidkransen är farlig?Var till barnmorskan för ett tag sedan. Hon förklarade utväxten. Men jag kom inte i håg vad hon sa. Nu är jag lite orolig för flicken. Jag har även känsel i utxäten på slidkransen. Orolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.11.2018
Hej,
Jag tror inte att fliken är någonting du behöver oroa dig över. Eftersom du har varit till en barnmorska och blivit undersökt så skulle du antagligen minnas vad det var hon sa ifall hon skulle ha sagt någonting om att den är oroväckande.
Eftersom jag inte vet hur det ser ut så kan jag inte uttala mig om vad det är för en flik. Så jag tycker egentligen att du skulle försöka kontakta barnmorskan på nytt så att hon fick förklara saken en gång till, alternativt boka en ny tid för undersökning. Det är tungt att gå omkring och grubbla över någonting så jag tror det lönar sig att kolla upp saken. även om jag inte tror att fliken i sig är någonting som du behöver oroa dig över.
Kram
Tessi