Är jag för trång?!
26.07.2020
Hej! Jag är rädd att jag är för trång för att ha sex jag har provat att leka med mig själv å då har ja kommit men då har ja bara gjort på klittan inte tryck in fingrarna å även fast ja har kommit är ja lika trång som före om it ännu trångare så hur ska ja kunna ha sex eller hur ska ja göra?
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
27.07.2020
Hej,
Det du beskriver är inte alls konstigt! Den dagen du är redo för att ha sex, kommer allting att gå jätte bra! Var inte orolig! Vid upphetsning tillsammans med en person du vill ha sex med, kommer din vagina att förbereda sig för eventuellt samlag. Vaginan är väldigt töjbar, förställ dig en ”crunchie” som tjejer har i håret, ungefär så fungerar en vagina - den töjer ut sig när du för in något och drar ihop sig igen när du tar ut det. Du kommer även att bli våt i vaginan, vilket gynnar glidet. Som sagt, är kroppen väldigt väldigt smart och kommer att samarbeta med dig så länge det är sex du vill ha. Ta det lugnt, stressa inte! Allt kommer bli jätte bra. Det är alltid bra att prata med varandra, berätta för varandra vad som känns bra och vad som inte känns bra, så ingen får ont!
Kram!
Malin Wiik-Norrman