Brösten växer inte!!
12.07.2018
Hej!
Jag fyller 15 år i oktober och har ett problem, då mina bröst ej vill växa. Knölarna man brukar få i början av bröstutvecklingen fick jag för nästan exakt 2 år sedan. Sedan dess har mina bröst utvecklats extremt lite under dessa två år. Jag fyller kanske precis en 65AA kupa. Att mina bröst har växt så minimalt under dessa två år känns inte helt normalt. Fick även min mens för ungefär ett år sedan så jag kanske var lite sen i att få mens också. Men att mina bröst knappt har utvecklats fast jag har haft min mens så länge känns inte helt rätt. Vad ska jag göra?

Ungdomsinformatör Ida svarar
13.07.2018
Hej!
Det finns inget man kan göra för att få sina bröst att växa snabbare, men de du kan göra är att lita på din kropp, tycka om din kropp för den jobbar så hårt den kan.  För du och kroppen skall vara tillsammans livet ut, så tyck om den. Du kan ha i åtanke att puberteten är olika för alla, och alla får inte stora bröst. Bröstens storlek påverkas sedan av både våra gener och vår miljö. Små eller stora bröst, alla är fina. Så fokusera på allting som är rätt med din kropp, istället för de som är fel.
Sköt om dig! :)
Kram, Ida