Det gör ont
04.01.2019
Hejsan!
Ska de göra ont när man blir pullad? När killen når högre upp i mig så tar det alltid så ont att jag måste säga till att ha det lugnare. Det var även så med en annan kille, så tror inte det beror på att killen är hårdhänt. Känns ganska synd att det ska göra ont istället för att jag skulle kunna njuta...
Kan det bero på att jag är kortare byggd i vaginan eller vad tror du? anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.01.2019
Hej.
Nej, det skall inte göra ont att bli pullad. Det skall inte göra ont att ha sex oavsett hur du gör det. Visst - första gången man har penetrativt sex så kan det göra ont. Då beror det oftast på att tjejen spänner sig, men i vissa fall även på att slidkransen är spänd. Därför brukar det gå över efter de första gångerna.
Du skriver att det gör ont då han kommer högre upp i dig. Har du försökt känna efter själv? Gör det ont då du själv gör samma sak? Smärta är en väldigt viktig signal, och i de allra flesta fall är det en signal som skall tas på allvar. Om det gör ont då din kille gör på ett visst sätt så skall du säga till, för hur skulle han annars veta det?? Det att det gör ont då han kommer högre upp i dig betyder inte att du aldrig kommer att njuta av sex - tvärtom. Du säger år honom just för att du skall kunna njuta av sex. Många tror (tyvärr) att sex i verkligheten skall gå till på samma sätt som man ser på film, och resultatet är tyvärr att många tror att det är hårt och snabbt som gäller. Då det handlar om någonting som förs in i någon så är det nog snarare en regel att man börjar väldigt försiktigt och långsamt - och följer med hur den andra reagerar.
Jag tror att det beror på att killen tar i för hårt eller för högt upp. Du skall inte anta att det är dig det är "fel" på. Killarna du har haft ihop det med är knappast experter, och eftersom de själva saknar den kroppsöppningen så vet de inte nödvändigtvis hur de skall göra. Var inte rädd för att säga till, eller ta tag i hans hand och visa honom rätt takt/djup om du tycker att han gör fel.
Bra sex är ibland någonting man får jobba lite för. Men det gör man inte för att sexet är dåligt - utan för att det ska bli bättre.
Tro på din kropp. Den vet hur den vill ha det.
Kram
Tessi