Grönt kiss
24.04.2020
Hej har några dagar märkt att mit kiss är grönt. Ibland ljusare och ibland mörkare. Vad kan detta bero på och vad skall jag göra åt det?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.04.2020
Hej.
Om ditt kiss fortfarande är grönt så tycker jag att du skall försöka dricka mycket vatten i ett par dagar, och vara uppmärksam på vad du äter. Oftast är grönt kiss en följd av att man påbörjat en ny medicinering, eller att man ätit någonting som varit kraftigt färgat (t.ex. en grön eller blå tårta med sockermassa). Har du ätit någonting avvikande eller någonting som varit färgat blått eller grönt?
I sällsynta fall kan det bero på någon infektion i urinvägarna, men om du inte har några andra symtom på infektion (smärta, sveda, feber) så gissar jag att det är någonting du ätit. Ingen panik. Det är inte farligt. Men OM det skulle fortsätta en längre tid så kan du ta upp saken med en läkare så får de kolla upp det.
Kram
Tessi