Hjälp nu
07.12.2017
Hej jag har en fråga, en ganska underlig fråga. Jag brukar ha sex regelbundet och har alltid långt förspel och blir överdrivet våt och så, men sen när tex min pojkvän kör in 2 fingrar så känns det som att jag är tight på nytt asså oskuld för satan vad ont det gör men sen efter en stund blir det skönt... sen när han ska ha in sin penis i mig så typ låter det som att jag spricker exakt som när jag va oskuld och det känns exakt likadant, men ändå efter en stund är det riktgt skönt... är det fel på mig eller är det normalt att man kanske är tight hur mycket man än ligger? Min kille har 19 cm och ganska tjock osv.... borde jag va orolig? Förlorade oskulden som 14 åring och är 16 nu... haft samma kille i 2 år och han tycker oxå det är konstigt...
Sen fråga 2...
när jag ska rida så måste jag luta mig fram kan alltså inte sitta rak i ryggen och rakt på penisen utan att detgör så satans ont.... kör jag doggy så faller jag alltid isär när min kille kör ända in som han ibalnd råkar så bara trilla jag ihop och skakar sen blöder det... ska jag vara rädd? :( Tjejsomeorolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.12.2017
Hej.
Nerverna man har vid slidöppningen är ofta väldigt känsliga, och det kan i värsta fall bli en ond cirkel. Det att man vet att det brukar göra ont då han tränger in för att det har gjort det förr, och så spänner man sig omedvetet och sen gör det ont igen. Det jag tycker att du skall testa är om det gör ont då du är ensam. Om du onanerar, och sedan för in fingarna - gör det ont då också eller bara då det är han som för in fingrararna? Kan det ha att göra med att han ändå är lite för snabb då han gör det, så att du inte riktigt hinner med, trots att du är upphetsad.
Jag gissar att anledningen till att det gör ont då du rider honom eller han tar dig bakifrån är att han är så stor. Överallt får man det att låta som en bar sak att vara välutrustad, men detta är en av nackdelarna - att han helt enkelt inte kan komma in helt och hållet i de ställningarna eftersom det gör ont. I sig är det knappast farligt att du blöder nån gång, det beror sannolikt på att han kommer åt livmodertappen som ganska lätt börjar blöda. Men om du blöder varje gång så är det ju inte normalt. Och smärta i sig är alltid ett tecken på att det är någonting som är lite off. Kanske ni borde diskutera denna sak, eller välja sådana ställningar där du kan påverka hur långt in han kommer för att det inte skall göra ont.
Det är ju inte meningen att sex skall göra ont, och den sortens smärta som du beskriver blir en påfrestning för kroppen som den minns. Så om din kropp går och oroar sig över att han kommer att spränga in i dig med full kraft - så gör den allt den kan för att undvika smärtan, och då är det mycket möjligt att den spänner sig mer än du önskar. Det är inte viljestyrt, utan styrs av din kropp. Så försök att diskutera med honom hur ni kan göra för att undvika att "skrämma" din kropp. D.v.s hur ni kan göra för att det inte skall göra ont, och förhoppningsvis kommer det att leda till att du kan slappna av mer och då kommer det antagligen inte heller att göra lika ont.
Sköt om dig!
Kram
Tessi