Massa frågor
29.09.2018
Jag rakade fittan och råkade raka lös en bit skinn från klittan och det började blöda och svida, kmr jag få ett ärr, kmr jag tappa känseln i klittan, infektion? vad gör jag? ????

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.10.2018
Hej.
Du behöver nog inte oroa dig. Huvudsaken är att hu håller området rent. Tvätta dig med vatten, och försök låta området andas - d.v.s. inga tätt sittande eller syntetiska material runt kroppen. Underlivet har en helt fantastisk förmåga att läka sår (tänk bara på allt som kan hända under en förlossning). Visst kan ärrvävnad göra att känseln avtrubbas lite, och jag vet ju inte hur stor bit som åkte med - men jag tror att det kommer att läka fint.
Om det skulle uppstå några problem så kan du kontakta preventivrådgivningen på din hemort eller boka tid till en läkare - tro mig, de har garanterat hört konstigare historier än din.
Kram
Tessi